top of page

 Personvernerklæring

Denne personvernerklæringen inneholder informasjon om hvordan vi håndterer dine personopplysninger. Vi oppfordrer deg til å lese nøye gjennom personvernerklæringen.

1. Kontaktinformasjon til HEYTAXI.NO

Frakter AS er behandlingsansvarlig for håndtering av dine personopplysninger både heytaxi.no og plattformen (passaskjerapp, sjåførapp og web)  . Har du spørsmål om behandlingen eller ønsker å komme i kontakt med oss for å utøve dine rettigheter, finner du kontaktinformasjonen vår nedenfor:

Frakter AS
Selma ellefsensvei 6
0581 Oslo, Norge
Organisasjonsnummer: 913306597
E-post adresse: info@frakter.no
Mobil 47136450

2. Sentrale begreper

Personopplysninger er informasjon som alene eller sammen med andre opplysninger kan brukes til å identifisere, lokalisere eller kontakte en person. Eksempler på personopplysninger er navn, telefonnummer og IP-adresse.

Behandling av personopplysninger innebærer alle former for håndtering av personopplysninger som: innsamling, analyse, registrering og lagring.

Behandlingsansvarlig er den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke opplysninger som anmodes. Det er behandlingsansvarlig som er ansvarlig for at håndteringen av dine personopplysninger skjer ut i fra den gjeldende personopplysningsloven.

3. Frakter AS er behandlingsansvarlig

Frakter AS er behandlingsansvarlig for håndteringen av dine personopplysninger.

4. Hva slags informasjon er det vi samler inn?

Når du registrerer deg via vår plattform, bestiller en tjeneste , bestiller en tjeneste uten å registrere , benytter deg av vår chat-funksjon eller besøker vår hjemmeside, kan du bli bedt om å gi fra deg informasjon. Avhengig av situasjonen kan vi muligens be om følgende personopplysninger:

  • Navn

  • E-postadresse

  • Telefonnummer

  • GPS lokasjon

  • Turhistorikk og kartinformasjon

  • Andre opplysninger som utdypende spørsmål eller svar på skjemaer

  • Tekniske opplysninger: hvilken nettadresse du benytter for å få tilgang til våre nettsider, din IP-adresse og brukeradferd, type nettleser, type mobiltelefon ,språk og informasjon om identifisering og operativsystem.

5. Paragraf 6 f som alternativ til valgt samtykke via nettisde. Samtykke kan trekkes

Vi tar utgangspunkt i legitimt samtykke utifra Paragraf 6f i personvernloven. Hvis du har inngått et kundeforhold med oss tidligere, eller du er en ny kunde vil dette være en legitim grunn til å sende deg informasjon. Dette sidestilles med et samtykke i henhold til markedsføringsloven slik loven .  Du kan når som helst trekke dette samtykket om at vi skal behandle dine personopplysninger. Trekker du tilbake samtykket, vil vi ta bort de opplysningene vi har om deg. Merk at sletting av informasjonen hos oss kan påvirke leveransen av informasjon innenfor rammen for kunderelasjonen, samt påvirke pågående dialoger

6. Informasjon fra andre kilder

Når du samtykker til at vi behandler dine personopplysninger godkjenner du også at vi kan registrere andre opplysninger om deg som du har gitt oss ved en tidligere anledning. Basert på offentlig tilgjengelig informasjon kan vi også supplere dine registrerte opplysninger med bransje og ytterligere kontaktinformasjon.  Hvis du er kunde hos oss kan vi også tilføye ytterligere kontaktinformasjon til dine opplysninger, som du har registrert hos oss via f.eks. telefon til kundeservice. Opplysninger som er nødvendige for de tjenester du skal bruke vil også bli lagret.
 

7. Formålet med behandlingen av personopplysningene?

Informasjonen som du gir fra deg brukes til følgende formål:

  • Salg- og markedsføringsaktiviteter i form av direkte e-post eller telefonkontakt

  • Kundebehandling og informasjon om våre produkter

  • For å få statistikk og opplysninger om brukeratferd for å forbedre både hjemmesiden og selve brukeropplevelsen

  • Slik at vi kan gi deg en mer personlig opplevelse og levere produkter og annet innhold som interesserer deg

Vi ber om dine personopplysninger for å:

  • Svare på forespørsler

  • Sende ønsket materiale, eller på andre måter kunne oppfylle våre forpliktelser mot at du sender inn dine opplysninger

  • Opprette og opprettholde en salgsdialog

  • Sende informasjon som kan være av interesse for deg

  • Legge deg til i e-post-liste for nyheter og annet innhold som du selv har valgt å motta

  • Leveranse av transporttjenester med tilhørende tilleggsytelser som blant annet turhistorikk, kvitteringer, frivillig deltakelse i lojalitetsprogram og fakturering

  • Lovpålagt dokumentasjon i forhold til regnskapslov og særskilte forskrifter for virksomheten, samt dokumentasjon for å forsvare taxiselskapets egne økonomiske interesser i forhold til gjeldende reklamasjonslovgivning

  • Disse underleverandørene er underlagt de samme betingelsene som angitt i brukervilkårene

  • Heytaxi benytter informasjonskapsler og analyseverktøy

  • Informasjonen vi samler inn bruker vi kun til å analysere bruken av løsningen for å avdekke forbedringspotensiale.

  • Vi lagrer aldri informasjon som kan identifisere deg personlig.

  • Opplysningene vil bli lagret så lenge det er nødvendig for å tilby de tjenester som HeyTAXI inneholder.

  • Taxiselskapet bestillingene er foretatt hos har ansvar for de data som er innhentet. Du kan henvende deg til taxiselskapet for å få innsyn, rettet eller slettet de aktuelle dataene. Opplysninger som er oppbevart på bakgrunn av lovgivning vil ikke bli rettet eller slettet.

  • Ved å registrere et betalingskort eller vipps  i  appen kan dette benyttes som betalingsmiddel hos alle taxiselskapene knyttet til plattformen. Likeså vil du motta kvittering i e-post fra alle taxiselskapene 

8. Samtykke til e-postkorrespondanse, direkte markedsføring og videre kontakt

Når du samtykker til at vi behandler dine personopplysninger i overensstemmelse med de overnevnte formål, samtykker du til følgende:

  • Vi behandler dine personopplysninger i henhold til denne personvernerklæringen

  • Vi kan sende deg direkte markedsføring via e-post om våre produkter

  • Vi kan kontakte deg via e-post , telefon eller appen

  • Abonnering på nyhetsbrev via epost du selv har valgt å motta. Du kan takke nei til ytterligere e-poster ved å følge linken som befinner seg nederst i våre e-poster, eller ved å kontakte oss direkte.

9. Hvor lenge lagres opplysningene?

Vi behandler personopplysningene bare så lenge det tar å oppfylle hensikten med deres innsamling, deretter sletter vi informasjonen.

Har du samtykket til behandling av dine personopplysninger i forbindelse med at du takket ja til regelmessig e-poster, fortsetter vi å behandle dine personopplysninger til du avslutter ditt abonnement.

I det tilfellet du er ansatt i en virksomhet som er kunde hos oss, behandler vi dine opplysninger innenfor rammen for kundebehandling. For aktive kunderelasjoner behandler vi dine opplysninger inntil (1) du avslutter din stilling i virksomheten, eller at (2) virksomheten ikke lenger har en aktiv kunderelasjon med oss. Når en kunderelasjon avsluttes, går vilkårene for lagring og behandling av opplysninger over til de samme vilkårene som er beskrevet i de foregående avsnittene. Avslutter du din ansettelse i virksomheten, er du selv ansvarlig for å gi oss beskjed slik at vi kan slette dine opplysninger.

10. Hvem kan informasjonen deles med?

Oppgitte opplysninger vil være tilgjengelige våre sjåfører og et begrenset antall personer i virksomheten, som enten jobber i markedsavdelingen, kundesupport eller salg.

11. Informasjonsdeling med tredjepart

Vi selger ikke dine personopplysninger til tredjepart. Hvis det er en pågående salg- eller kundedialog mellom deg, oss og noen av våre samarbeidspartnere, deler vi informasjon som:

  • Navn

  • E-postadresse

  • Telefonnummer

Hvis vi har registrert dine opplysninger i forbindelse med en begivenhet som utføres sammen med en ekstern part, kan vi overføre samme kategorier av personopplysninger som angitt ovenfor, samt eventuelle svar på ytterligere skjema- eller utdypende spørsmål.

12. Hvor oppbevares opplysningene?

Opplysningene oppbevares av Amozon ws og vår system. 

13. Dine rettigheter iforhold til innsyn , sletting og eventuelt flytting

Du har rett til å få informasjon om hvilke opplysninger vi har om deg. Du kan også kreve at vi retter opp i feilaktige opplysninger eller sletter informasjonen din. .

Ønsker du å trekke tilbake ditt samtykke eller kreve å få oversikt over opplysninger, rettelse eller sletting, kontakter du oss på e-postadressen vi har angitt under avsnittet for kontaktinformasjon. For å motta slik info må du sende en elektronisk kopi av forespørselen på et signert dokument. Ønsker du å flytte informasjon kan vi også hjelpe deg med det

14. Andre formål

Derson vi skal bruke personopplysningene til et annet formål enn det de ble samlet inn for inntrer informasjonsplikten på nytt og vi må da opplyse hva det nye formålet er og gi deler av informasjonen overnfor på nytt.

15. Informasjonskapsler

Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside.

Lagring av opplysninger og behandling av disse opplysningene er ikke tillatt med mindre bruker både har blitt informert om og har gitt sitt samtykke til behandlingen. Brukeren skal få vite om og godkjenne hvilke opplysninger som behandles, hva formålet med behandlingen er og hvem som behandler opplysningene,

Vi bruker kun informasjonskapsler for å gi deg en bedre brukeropplevelse på våre sider slik at du slipper å fylle inn felt på nytt hver gang du er på våre sider.

16. E-post og telefon

Vi benytter e-post og telefon som en del av det daglige arbeidet  Relevante opplysninger som fremkommer av telefonsamtaler og e-postutveksling som skjer som en del av kundebehandlingen registreres i kundesystemet.

Våre medarbeidere benytter i tillegg e-post i alminnelig dialog med interne og eksterne kontakter. Den enkelte er ansvarlig for å slette meldinger som ikke lenger er aktuelle, og minst hvert år gjennomgå og slette unødvendig innhold i e-postkassen. Ved fratreden slettes e-postkontoene, men enkelte relevante e-poster vil normalt bli overført til kollegaer.

Sensitive personopplysninger skal ikke sendes med e-post.

Vi gjør deg oppmerksom på at vanlig e-post er ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor ikke til å sende taushetsbelagte, sensitive eller andre fortrolige opplysninger via e-post.

           

Transportvilkårene nedenfor gjelder for alle reisende med HeyTaxi, uavhengig av om bestillingen er foretatt via appen eller , nettside, telefon, drosjeholdeplass eller om drosjen er praiet på gaten. Ved å bestille en tur, godtar kunden våre transportvilkår.

1- Partnere:

Plattformen (HeyTaxi)

Frakter AS

Selma Ellefsensvei 6 0581 Oslo

Email mustg@hotmail.com

Tlf:47136450

Org:913306597MVA

Kunde/ Passasjer: Personer som ber om transporttjenester ved å bruke vår plattform. 

Sjåfør/Partner: Personer / løyvehavner som tilbyr transporttjenester via plattformen

 2-Taxi bestilling

Kunden kan bestille drosje fra HeyTaxi plattformen . Ved bestilling av taxi, skal kunden oppgi relevante opplysninger som er nødvendige for å kunne utføre transportoppdrag.  Dersom kunden har andre behov, som stor bagasje, barneseter, mv. Langturer gjerne skal bestilles rigtig tjeneste i forkant.


Når kunden har bestilt taxi får sjåfør opplysninger  . Når en sjåfør har akseptert turen og er på vei til kunden, vil kunden følle opp bilen gjennom  appen. Når bilen er framme kunden får varsel gjennom appen. Da kunden får 2 min. for å møte opp med bilen. Kunde sin ansvar å finne bilen og være tilgjengelige på telefon, sms eller på appen slikt at sjåføren kan kommunisere. Hvis kunden møter ikke opp med bilen sjåføren kan kansellere turen.  Hele eller delvis tur kostnadene blir ikke refundert eller belastes gebyr. Kunde sin ansvar å gi riktig adresse, kunden også må stoppe et forsvarlig sted både ved henting og når de skal av bilen. 


Kundens bestilling sendes til nærmeste Taxi. Kunden kan bestille turer senere tidspunkt , en slikt tur sjåføren kan kansellere turen når som helst. HeyTaxi plattformen er ikke ansvarlig for kanseleringen.

Når kunden bestiller og bruker HeyTaxi plattformen Sjåføren/løyvehaverens ansvar å føre opp turen på taximeteren .Vi er ikke ansvarlig bokføring av inntektene av løyvehaveren. Vi er  bare en nettplattform og treffer kunden og sjåføren.

Ved bestilling av HeyTaxi, plikter kunden å gjennomføre turen med den taxien som møter opp, så lenge den kan gjennomføre oppdraget. Dersom kunden ikke ønsker å gjennomføre turen med den tildelt bilen,  kunden betaler minstepris for oppmøtet.  


Ved praiing av taxi på holdeplass eller gaten, kunden kan bruke vår plattformen med oppgi telefon nr. slik at vi kan identifisere kunden .

​Reise prisen som står på appen forutsetter at kunden står klar når bilen kommer, at turen går direkte mellom oppgitt hente- og leveringsadresse uten opphold eller stopp på veien(som trafikal utfordringer), og at turen ikke inkluderer andre tillegg i prisen. Dersom sjåføren må vente mer enn 2 minutter på kunden eller kunden ønsker å gjøre endringer , stopp underveis eller valg av annen rute enn plattformen viser , slutt summen kan endre seg .

 3-   Sjåføren rett til avvisning av oppdrag før og underveis

Sjåfør kan avvise personer som er beruset/ruset, som opptrer truende, eller der det finnes andre saklige grunner for avvisning av en kunder.

   Utførelsen av oppdraget

Sjåfør skal kjøre den korteste veien til bestemmelsesstedet, med mindre kunden har ønske om en spesifikk reiserute. Sjåfør skal opptre høflig overfor kunden, og skal uoppfordret bistå kunden inn i bilen, dersom kunden har behov for det.


Hvis veien er sikkerhet messing dårlig stand for å kjøre kan sjåføren avbryte oppdraget. Ved avbrytelse av tur på grunn av vær- og/eller føreforhold, har sjåføren krav på betaling for kjørt lengde. Forsinkelser som skyldes trafikale og meteorologiske forhold, gir ikke kunden rett til avkorting i pris.

 4-    Betaling og kvittering, sikkerhet for betaling

Pris for reisen skal beregnes etter HeyTaxi plattformen. Kunden skal forhånd betale gjennom appen med kreditt- eller debetkort, eller Vipps alle kunde kvitteringer skal være tilgjengelige i kundeappen (gå til historie) . Ved praiing av taxi på holdeplass eller gaten og bruker heytaxi plattformen kunden kan betale direkte i bilen kort,kontakt,eller vipps når turen er ferdig.

 5-  Levering av tjeneste

Hente tiden og utførings av tjenestes skal være tilgjengelig i appene.

6- Bagasje

Transport av vanlig bagasje og reisegods er inkludert i takstene. Utover det kommer tillegg på prisen . Sjåføren kan avvise bagasje og annet som etter sitt omfang eller utforming ikke er egnet til å bli transportert i drosjen.

Sjåførene oppbevarer ikke hittegods. 

 

7- Ansvar

HeyTaxi plattformen er ikke ansvarlig person og gods.

Løyvehavers eller sjåførs ansvar for skader på personer eller gods som blir transportert i drosjen, er nærmere regulert i bilansvarsloven. Det innebærer som hovedregel at en eventuell erstatning utbetales gjennom det forsikringsselskap der taxien er forsikret, og skade på person eller gods må som hovedregel meldes dit.  Dersom skaden ikke dekkes av bilens forsikringsselskap, kan kunden ha krav på erstatning direkte fra løyvehaver eller sjåfør.

Løyvehavers ansvar er begrenset til direkte skader, slik at han ikke er ansvarlig for følgeskade eller tredjepartsskade. Løyvehavers ansvar for skade på ting eller gjenstander tilhørende kunden, er begrenset i overensstemmelse med bilansvarsloven § 5, som innebærer at det bare kan kreves erstatning for klær man har på seg og egne bruksgjenstander som man vanligvis har med seg.

Ved forsinkelser er løyvehavers ansvar begrenset til transportens kostnader. Ansvar foreligger ikke dersom forsinkelsen skyldes kunden eller omstendigheter som sjåføren ikke kunne unngå og hvis følger han ikke kunne forebygge.

Dersom det oppstår en skade, er kunden forpliktet til å gjøre det som er rimelig for å begrense skaden. Vi er ikke forpliktet til å betale erstatning for den delen av skaden kunden burde ha vært i stand til å unngå.

Angrerett og kansellering av tjenesten:

Når kunden bestiller tjeneste sendes til sjåføren umidelbart og derfor kanselerings gebyr kan komme.

 8-   Klager og reklamasjon

Dersom det foreligger uenighet mellom sjåfør eller kunde, eller kunden ikke er fornøyd med gjennomføringen av reisen, ønsker vi at kunden skal ta kontakt med oss på heytaxi.no.


Vi dekker ikke tap som er forårsaket av forhold som er utenfor vår kontroll, slik som for eksempel trafikale forhold eller værforhold .

 

9-   For sjåfører 

      Generelt:  HeyTaxi plattformen tilbyr til sjåfører (Bruker) for å formidle oppdrag til Bruker og kunder.

  • Registrering: For å bruke Appen må Bruker registrere seg med sine kontaktopplysninger og informasjon om bilen sin.

  • Oppdrag: HeyTaxi vil formidle oppdrag til Bruker basert på Brukers tilgjengelighet og nærhet til oppdragsstedet. Bruker er selv ansvarlig for å akseptere eller avslå oppdrag formidlet gjennom plattformen.

  • Betaling: HeyTaxi vil håndtere betalingen mellom passasjeren og Bruker. Bruker vil motta sin andel av betalingen etter at oppdraget er fullført.

  • Kvalitetssikring: Bruker er forpliktet til å oppfylle alle relevante krav til kvalitet og sikkerhet i forbindelse med oppdragene.

  • Opphør av Brukerkonto: HeyTaxi har rett til å avslutte Brukers konto dersom Bruker bryter vilkårene eller ikke oppfyller kvalitetskravene.

  • Endring av vilkår: HeyTaxi forbeholder seg retten til å endre vilkårene når som helst. Bruker vil bli varslet om endringene på plattformen eller gjennom e-post.

  • Ansvar: HeyTaxi er ikke ansvarlig for eventuelle skader eller tap som måtte oppstå i forbindelse med oppdragene formidlet gjennom plattformen.

  • Lovvalg og tvisteløsning: Vilkårene for HeyTaxi reguleres av norsk lov. Eventuelle tvister skal løses ved norske domstoler.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               10-  For passasjer                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Generelt: HeyTaxi  tilbyr til passasjerer  for å bestille taxitjenester fra sjåfører.

  • Registrering: For å bruke plattformen må passasjerer registrere seg med sine kontaktopplysninger og betalingsinformasjon.

  • Bestilling: Passasjerer  kan bestille tjenester gjennom plattformen ved å angi oppdragsstedet og destinasjonen. HeyTaxi vil formidle bestillingen til tilgjengelige sjåfører i nærheten.

  • Betaling: HeyTaxi vil håndtere betalingen mellom passasjerer og sjåfører. Passasjerer  godtar å betale for tjenestene bestilt gjennom plattformen i henhold til de gjeldende prisene.

  • Kvalitetssikring: HeyTaxi vil sørge for at sjåførene oppfyller relevante krav til kvalitet og sikkerhet.

  • Endring av tjenester: HeyTaxi forbeholder seg retten til å endre eller avslutte tjenestene til enhver tid.

  • Ansvar: HeyTaxi er ikke ansvarlig for eventuelle skader eller tap som måtte oppstå under tjenestene bestilt gjennom plattformen.

  • Lovvalg og tvisteløsning: Vilkårene for HeyTaxi reguleres av norsk lov. Eventuelle tvister skal løses ved norske domstoler.

Bruker vilkårene for sjåfører og passasjerer.
bottom of page